Sayu : Bayi masih beruri dibuang dalam plastik sabun oleh ibu nya

Lagi kes pembuangan bayi oleh ibu nya sendiri, wanita berusia 23 tahun itu telah melahirkan anak luar nikah.

Ringkasan kes:
Pada 12/06/2015 jam lebih kurang 0255 hrs semasa pengadu bertugas di Pejabat Pertanyaan Balai Polis Jeli terima satu panggilan telefon dari staff nurse Hospital Jeli nama: Khazian Binti Kalik, KPT: 770112-03-**** beritahu seorang pesakit perempuan melayu nama, KPT: 921204-03-**** alamat:159, Bukit Lakota 17600 Jeli, Kelantan telah melahirkan bayi luar nikah dan telah membuang dibelakang di rumahnya. Pesakit ketika sedang dirawat di Hospital Jeli.

Siasatan Awal:


Wajah suspek berusia 23 tahun
Menurut ibu mangsa nama Rabiah Binti Nordin, KPT:710617-03-**** pada 11/06/15 jam lebih kurang 1640 hrs saspek telah memberitahunya sakit perut tetapi saspek masih dalam keadaan stabil. Pada 11/06/15 jam lebih kurang 2230hrs malam saspek sekali lagi memberitahu sakit perut. 

Ibu saspek membuat keputusan membawa saspek ke Hospital Jeli. Semasa menerima rawatan di hospital saspek telah di periksa oleh Dr Fakrul Hisham Bin Hassan. Hasil pemeriksaan terhadap urine saspek mendapati positif mengandung. Saspek telah memberitahu kepada Dr Fakrul Hisham Bin Hassan bahawa dia telah melahirkan bayi pada 11/06/15 selepas magrib. 

Saspek juga memberitahu yang dia telah meletakkan bayi tersebut di dalam mesin basuh baju di rumahnya dan semasa melahirkan dan letakkan disitu saspek beranggapan bayi itu tidak bernyawa kerana tiada langsung tangisan dan response dr bayi itu. Ketika itu saspek mengalami pendarahan yang agak banyak dan Dr Fakrul Hisham Bin Hassan mendapati saspek mengalami luka yang agak dalam di bahagian rahim saspek. Saspek kemudian di hantar ke Hospital Tanah Merah untuk mendapatkan rawatan
lanjut. 

Menurut ibu mangsa dia tidak tahu saspek mengandung dan melahirkan bayi. Ibu mangsa hanya tahu setelah diberitahu oleh pihak hospital.

Telah melawat tempat kejadian di alamat No159 Kampung Bukit Lakota 17600 Jeli Kelantan. Setelah membuat pencarian di dalam rumah telah menjumpai plastik sabun serbuk jenama TOP dan di ikat dengan getah di dalam mesin basuh baju. Mesin basuh baju tersebut berada di dalam bilik stor di bahagian dapur. 

Pemeriksaan di dalam plastik sabun serbuk jenama TOP tersebut mendapati terdapat bayi. Dipercayai bayi tersebut telah meninggal dunia. Mayat bayi tersebut telah diserahkan kepada pihak Hospital Jeli untuk bedah siasat.Pakar Patologi Dr Wan telah dihubungi dan maklumkan akan dtg menjalankan postmortem jam 2200hrs kerana sekarang ada tugas diluar.

Terima kasih.

Kejam nya manusia sekarang bayi yang tidak berdosa menjadi mangsa,semoga wanita itu mendapat pembalasan yang setimpal akibat dengan berbuatan nya.

0 Response to "Sayu : Bayi masih beruri dibuang dalam plastik sabun oleh ibu nya "

Catat Ulasan